mandag 23. mai 2011

Valg

Sitter å tenker over hvordan valg man tar former livet. Hvor ofte jeg tenker at hadde jeg valgt andreledes i en viss situasjon hadde utfallet blitt ett annet.  Når det er sagt angrer jeg svært sjeldent, om ikke aldri, på valg jeg gjør. Det jeg derimot kan stusse over er andre menneskers reaksjon på de valg jeg har tatt for meg selv. En av disse valg jeg har tatt for meg selv er at jeg ikke drikker alkohol. Dette er et valg mange stiller spørsmål ved. De fleste tror at jeg enten er ex-alkis eller overdrevent religiøs. Ikke et vondt ord om verken alkoholikere eller fanatikere, jeg kjenner flere fra begge sider og de er akkurat like gode som alle andre.
Poenget mitt er hvorfor skal jeg settes i bås pga valget jeg har tatt?  Hvorfor får jeg titt som tett bekreftet at en ikke drikkende person ikke blir bedt på fest eller spurt om å få bli med ut på byen?  Tror folk at uten alkohol blir man kjedelig selskap? ? Hva er greia liksom? ? Noen som har tanker rundt dette? ?

2 kommentarer:

  1. Tror du det kan komme av ens egen redsel? At man selv er redd for å skille seg ut, og liksom bekrefter sin egen redsel gjennom å sette spörsmålstegn ved andre?

    Men i de kretser der ingen drikker, da er det jo den som drikker som skiller seg ut... Lurer på om det er samma sak der, at man settes i bås OM man drikker et lite glass vin?


    /ingrid

    SvarSlett
  2. Kan godt være sånn ingrid,aldri tenkt på det på den måten. bra innspill!!! :)

    SvarSlett